The Casting of Frank Stone İnceleme

The Casting of Frank Stone İnceleme

Supermassive Games’in en yeni yapımı olan The Casting of Frank Stone, alışık olduğumuz sinematik anlatımı ve gerilim dolu atmosferiyle bir kez daha karşımızda. Ancak bu kez, oyun Dead by Daylight evrenine bağlı bir hikaye sunuyor. Beklentiler yüksek olsa da, oyun bende hayal kırıklığı yarattı diyebilirim. Supermassive Games’in önceki işlerinden daha farklı olarak bu oyunda yaptığı şeyler nedir,  kırılma noktaları, hayal kırıklıkları nelerdir gelin birlikte bakalım.

Hikaye ve Anlatım

The Casting of Frank Stone, iki farklı zaman dilimi arasında geçiş yaparak hem geçmişteki bir seri katil vakasını, hem de günümüzde bu olayların izini süren bir grup karakteri anlatıyor. 1980’lerde küçük bir film ekibinin yaşadığı dehşet dolu olaylar, 2024 yılında bu sırların açığa çıkmasıyla birleşiyor. İki zaman dilimi arasındaki bu geçişler, oyunun hikayesini canlı ve merak uyandırıcı tutmayı amaçlamış, ancak bazen biraz kafa karıştırıcı hale gelebiliyor.

Supermassive Games, Until Dawn ve The Dark Pictures Anthology serisinde olduğu gibi yine oyuncuya önemli kararlar aldırıyor. Bu kararlar, karakterlerin kaderini doğrudan etkiliyor ve hikayenin gidişatını değiştiriyor. Yeni eklenen Cutting Room Floor özelliği sayesinde oyuncular, oyun boyunca verdikleri kararları kolayca gözden geçirebiliyor ve alternatif seçimler yapabiliyorlar. Bu, özellikle hikayenin farklı yönlerini keşfetmek isteyen oyuncular için hoş bir detay.

Gel gelelim hikaye erimiş peynir gibi uzatılmış durumda. O kadar uzatılmışki bir olayın ne olduğunu anlamanıza rağmen oyunun yavaş atmosferi ile birlikte bu sıkıcı anlatım bir araya geldiğinde ekran başında uykunuz geliyor. Oynanış kısmında bu durumdan daha detaylı bahsedeceğim. Ha bu arada hikayede öyle aman aman uçuk kaçık bir hikaye değil. Bir Until Dawn başarısı maalesef bu oyunda da yer almıyor.

 

Oynanış

Oyunun oynanışını tek kelime ile anlatabiliriz “basit”. Oyunun ana mekaniklerinden biri olan Super8 kamera, doğaüstü varlıklarla mücadelede kullanılıyor. Fakat bu kamera mekanizması, başta ilgi çekici görünse de kısa sürede monoton hale gelebiliyor. Kamera ile bir hayaleti hedefleyip sabit bir noktaya nişan almak dışında pek fazla zorluk sunmuyor. Daha fazla derinlik veya zorluk eklenmiş olsaydı, bu mekanik oyunun genel deneyimini çok daha etkili kılabilirdi.

Dead by Daylight hayranları için oyunun bazı yerlerinde tanıdık unsurlar bulunuyor. Özellikle Dead by Daylight’taki “skill check” mekanizmasının birebir aynı şekilde burada da kullanılması, bu evrene aşina olan oyuncular için hoş bir nostalji anı yaratıyor. Ancak Dead by Daylight evrenine yabancı olan oyuncular için bu referanslar pek bir şey ifade etmeyebilir ve oyunun bazı anları ortalama bir deneyimden öteye geçemeyebilir

Oyun aşırı yavaş ilerliyor. Evet Until Dawn ve türevlerinde de ara ara monotonluklar vardı ama aksiyon bir yerden sonra hız kesmiyor,  gerilim unsurları ile birleşip inanılmaz bir deneyim yaşatıyordu. Burda hiç birşey yok. Dümdüz belli bir hızda çıtkırıldım karakterlerle yürüyoruz, oyun süresini uzatabilmek adına konmuş saçma sapan engelleri geçip sonunda sohbet muhabbet yapıp üç beş tane tuşa zamanında basarak chapteri tamamlıyoruz. Özellikle 2 saat civarı oyunu oynadıktan sonra bu durum çok can sıkıcı bir hale geliyor. Oyuna konmuş hiç bir yenilik yok desek yeridir.

Artı olarak oyunda buglar mevcut. Evet güncelleme ile bunlar düzelecektir ama zaten sıkıcı ilerleyen bir oyunda karakterlerin buga girmesi kadar can sıkıcı başka birşey olamaz. Örneğin ince bir köprüden geçerken 2 karakter aynı anda geçmeye çalıştı ve sıkıştılar. Ne bu karakteri itebiliyorsunuz, ne de başka bir yerden gidebiliyorsunuz. Hoop tekrar eski kayıt noktasına oyunu yükleyip tekrar yürümeniz gerekiyor. Bu sorunu 2-3 defa yaşadım ve ciddi anlamda can sıkıcı oldu.

Grafikler ve Performans

Grafiksel anlamda The Casting of Frank Stone karanlık ve kasvetli bir atmosfer sunuyor. Supermassive Games’in alışık olduğumuz sinematik stili, yine öne çıkıyor. Ancak, karakter modelleri zaman zaman yetersiz kalıyor ve yüz animasyonları yer yer tuhaf görünebiliyor. Bu, oyunun atmosferini etkileyen önemli bir unsur değil belki ama oyunun genel kalitesine dair kötü bir fikir veriyor.

Burda özellikle değinmek istediğim bir nokta var. Neden göz hareketleri her Supermassive oyununda bu denli ağır saçmalıyor. Misal gergin bir konuşma yapıyorsunuz karakter komik şekilde gözünü sağa sola çeviriyor, değişik bir şekilde gözleri kayıyor. Yada eğlenceli bir sohbette birden gözlerini açıyor “eyvah ne oldu” demenize sebep oluyor. Bunca sene geçmesine rağmen bu animasyonlara neden çözüm üretilmiyor ?

Performans açısından, özellikle PC sürümünde kare hızında düşüşler yaşanabiliyor. Yeni sahnelere geçerken veya bölümler arası geçişlerde ani fps düşüşleri, oyunun akışını zaman zaman baltalayabiliyor. Bu sorunlar, yayın sonrası yamalarla düzelebilir ancak ilk deneyimler açısından oldukça can sıkıcı. Konsol kanadında Xbox Series X üzerinde herhangi bir performans sorunu ile karşılaşmadım ama ayıp bulduğum bir nokta var. Neden hala konsollara 30 Fps veriyorsunuz bu oyunları ? Cidden soruyorum bunu ayarlayacak bilgiye mi sahip değilsiniz, yoksa konsollar bu oyunu çalıştıramayacak kadar güçsüz mü? Neyse sözü uzatmayacağım, memnuniyetsizliğimi yeterince dile getirdiğimi düşünüyorum

Son Sözler

The Casting of Frank Stone, Supermassive Games’in korku ve sinema evreninde yeni bir deneyim sunma çabasını yansıtan bir yapım. Ancak, yenilikçi özellikler bekleyen oyuncular için tam anlamıyla tatmin edici olmayabilir. Oyun, özellikle Dead by Daylight evrenini sevenler için birçok referans ve detay barındırıyor olsa da, bu evrene yabancı olanlar için oldukça sıradan kalabiliyor.

Oyunun karanlık atmosferi, gerilim dolu nadir anları ve karar mekanizmaları başarılı olsa da, basit oynanış mekanikleri ve bazı teknik problemler, oynanışın monotonluğu, hikayenin gereksiz nüanslarla uzatılması oyunun kalitesini direkt olarak gölgelemiş. The Casting of Frank Stone, özellikle sinematik anlatım seven ve Dead by Daylight dünyasına ilgi duyan oyuncular için keyifli bir deneyim sunabilir, ancak genel oyun dünyasında çok büyük yankılar uyandırmayacak ortalama bir yapım olarak kabul göreceği kesin.

Karne

İyiler:

  • Atmosfer
  • Türkçe Arayüz ve Altyazı
  • Güzel Grafikler ve Seslendirme

Kötüler:

  • Monoton Oynanış
  • Sıkıcı Hikaye Anlatımı
  • Performans Sorunları
  • Animasyon Sorunları & Buglar
5.5
5.5
İnceleme Puanı
68
Metacritic
Çıkış Tarihi: 26 Ağustos 2024
Platform: PC , PlayStation , Xbox
Geliştirici: Supermassive Games
Yayımlayıcı: Behaviour Interactive
Tür: Horror