Ghost of Tsushima: Director’s Cut PC İnceleme

Ghost of Tsushima: Director’s Cut PC İnceleme

Başlıyoruz Samuray!

Ghost of Tsushima yıllar sonra PS platformundan PC platformuna taşındı. PS’de oynama fırsatını çok az bulduğum oyunu PC’de deneyimlemek, PC’nin grafiksel gücü ile oyunu baştan sonra oynamak için oldukça sabırsızdım. Açıkçası beklediğime fazlasıyla değmiş. Ghost of Tsushima tadı damağımda kalan ender yapımlardan biri oldu.

Ghost of Tsushima oynadığım süre boyunca, Tsushima Adası’nda geçirdiğim her an beni derinden etkiledi. 1274 yılında Moğol İmparatorluğu’nun Japonya’yı işgalini konu alan bu oyunda, samuray Jin Sakai’nin hikayesi ince ince işlenerek anlatılıyor. Jin, Moğol ordusuna karşı Tsushima Adası’nı savunmak için hem geleneksel samuray yöntemlerini hem de daha “gölge” taktiklerini kullanmak zorunda kalan bir samuray neferi.

Jin Sakai olarak başladığım yolculuk, Tsushima Adası’nın son kalan samuraylarından biri olarak Moğol işgaline karşı mücadele etmemi gerektiriyordu. Jin’in karakter gelişimi, onurlu bir samuraydan “Tsushima’nın Hayaleti”ne dönüşmesini izlemek hem duygusal hem de etkileyici bir deneyim. Hikaye boyunca Jin’in, geleneksel samuray değerleri ile ada halkını koruma arasındaki iç çatışmalarını derinlemesine yaşadım. Bu süreçte karşılaştığım karakterler ve onların hikayeleri, oyunun atmosferini daha da zenginleştirdi.

Ghost of Tsushima’nın açık dünya yapısı, bana Tsushima Adası’nı serbestçe keşfetme imkanı sundu. Ana görevlerin yanı sıra, yan görevler ve keşfedilecek birçok gizemli alan bulmak oldukça tatmin ediciydi. Yan görevleri yaparken sıkılan biriyimdir daha çok ana hikaye odaklı gitmeyi severim ama bu oyunda yan görevler de ana görevler kadar ilgi çekiciydi. Gizli lokasyonlar, bu lokasyonlarda bulduğum ender eşyalar, köylerdeki insanlara o çaresizlik içinde yaptığım yardımlar vs derken sanki bir ek paketi oynuyor gibiydim.

Bol Aksiyon, Bol Kılıç Sallama

Oyunun savaş mekanikleri ise iki ana stil etrafında şekilleniyor: samuray ve hayalet.

Samuray Savaşı: Samuray stilinde, düşmanlarla doğrudan yüzleşmek oldukça tatmin edici. Kılıç dövüşlerinin akıcı ve stratejik doğası, her çatışmayı heyecan verici kıldı. Parry ve dodge mekanikleri, doğru zamanda kullanıldığında düşmanları alt etmenin anahtarı oldu. Ayrıca düşman tiplerine göre kılıç duruş pozisyonları seçmek, her saldırı çeşidinin farklı düşmanlarda gösterdiği etkiler çok güzel tasarlanmış. Örneğin iri bir düşmana “Ayı Duruşu” ile saldırırken, elinde kılıçla bekleyen bir düşmana “Su Duruşu” ile saldırmak gerekebiliyor. Diğer türlü düşmana zarar vermeniz neredeyse imkansız hale geliyor ve kendinizi gereksiz yere zora sokuyorsunuz.

Hayalet Taktikleri: Hayalet stilinde ise gizlilik ön planda. Düşman kamplarına sızarak, sessizce düşmanları etkisiz hale getirmek hem gerilimli hem de eğlenceliydi. Jin’in hayalet aletleri, çeşitli oyun tarzlarına uyum sağlayacak şekilde kullanışlıydı. Ufak bir Asassin’s Creed havası sezinlemedim değil. Yukardan saldırılar, duman içinde ani ataklar, sessizce arkadan yanaşmalar, hepsi çok güzel hazırlanmış ve sorunsuz şekilde oynanışa entegre edilmişti.

Cennetten Bir Parça Gibi: Tsushima Adası

Tsushima Adası’nın güzelliklerini keşfetmek oldukça keyifliydi. Geleneksel mini haritalar yerine çevresel ipuçları kullanarak yapılan yönlendirmeler tatmin edici olmuş. Rüzgarın yönü, kuşlar ve tilkiler gibi doğal göstergelerle hedefe ulaşmak oyunu daha gerçekçi bir ortama sokmuş. Bu sayede oyuna daha doğal bir şekilde uyum sağladım ve oyun beni daha çok içine çekti.

Tsushima Adası’nın manzaraları, detaylı çevre tasarımı ve etkileyici ışıklandırma efektleriyle hayat buluyor. Özellikle rüzgarla sallanan otlar, çiçek açan kiraz ağaçları ve dramatik gün batımları, oyunu adeta bir sanat eserine dönüştürüyor. Her yeni bölgeye adım attığımda, grafiklerin kalitesi beni büyüledi. Yağmurun şiddeti, gece ve gündüz oluşan çarpıcı gökyüzü, sahil kenarları ve sayamadığım sınırsız manzara içinde bazen her şeyi bırakıp sadece etrafın tadını çıkardım.

Son Sözler

Ghost of Tsushima, güçlü hikayesi, etkileyici görselleri ve zengin oynanışı ile dikkat çeken bir yapım. Sucker Punch Productions, Japon tarihini ve kültürünü onurlandıran bir oyun yaratmayı başarmış. Hem aksiyon-macera severler hem de açık dünya oyunlarını sevenler için Ghost of Tsushima, kaçırılmaması gereken bir deneyim sunuyor. Muhteşem melodiler, özenle yapılmış seslendirmeler, harika grafikler ve zengin combat sistemi ile uzun zaman sonra severek oynadığım bir yapım olmayı başardı.

Karne

İyiler:

  • Göz alıcı görseller ve sanat tasarımı
  • Derinlemesine karakter gelişimi ve etkileyici hikaye
  • Çeşitli savaş mekanikleri ve oyun stilleri
  • Zengin ve detaylı açık dünya

Kötüler:

  • Nadirde olsa tekrar eden yan görevler
9.5
9.5
İnceleme Puanı
87
Metacritic
Çıkış Tarihi: 16 Mayıs 2024
Platform: PC , PlayStation
Geliştirici: Sucker Punch Productions